Himlen grät...

Idag grät himlen men jag tror inte att någon märke det förutom jag. Medan alla stressade omkring så stannade jag upp, tittade upp mot skyn.
Sakta dalade små små mjuka snöflingor ned mot mig, virvlade i vinden för att slutligen tyst lägga sig mot marken. Ingen hör, ingen lägger märke till dem, men där ligger de som ett spår av himlens sorg.

Under sommarhalvåret är himlens tårar så mycket mer påtagliga, deras hastighet ökar, det smatrar på taken, fukten går rakt igenom kläderna.

 Men på vintern så faller de där, så tyst, så försiktigt.
 Himlens tårar...



Kommentarer
Postat av: Ika

Läcker bild! :)

2008-11-21 @ 18:09:08
URL: http://ikasliv.blogg.se/
Postat av: jenny

haha, va vackert det lät! x)

Fin bild!

föresten, tack för kamera-lektionerna, förstår min kamera mer nu! x) :D

2008-11-21 @ 22:06:09
URL: http://jenisen.blogg.se/
Postat av: Linnea

himla snygg bild micke! :)

2008-11-24 @ 18:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback