Lill-Lina! =D

Jaha, idag blev det tillslut en liten fototur med Lina efter mycket om och men.. Jag ville testa min D80 och den externa blixten, och Lina ställde upp som modell. Kan ju säga att syftet från början var att ta bilder med hösttema, men det blev inte så mycket med det eftersom det hann bli ganska mörkt ute, bakgrunden försvann i mörkret. Blev lite närmare "modellbilder" istället :P

Btw, fy fan vad svårt det var att fota med extern blixt tycker jag.. Särskilt när man är tvungen att slava den och samtidigt inte vill ha blixtljus framifrån.... Köpa synkset, det är är enda rätta, fan att det ska kosta så mycket...........




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Nu vet jag inte hur smart det är att lägga upp typ alla på en gång, men ni får stå ut! ^^

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jag menar, det är trots allt bara 5 bilder ^^



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

And that's it for today.. Fick en förfrågan om jag kunde göra en lektion i min fotoskola som är Ännu mer basic och enkel, jag ska fundera på det, men det kan jag säkert! ^^

Ha det bra! // Micke

Kommentarer
Postat av: Peter Korkala

Tjenare, har nyss hittat till din blog.

Ville bara säga att du tar jäkligt snygga foton!

2008-10-09 @ 23:02:20
URL: http://peterkorkala.se
Postat av: Cecilia

Svar:

Ja, lägg ditt namn i ett nytt lager och gör det så genomskinligt som du behagar ;) Samma sak kan du se i mina bilder på länkade blogg



Självklart ger de att använda men de flesta är inte lika intresserade att ha bilder som cirkulerat på Internet i några år så det är bra att ha som policy. Men visst, jag kör mycket på samma logik som du gör men det är så mycket som går att förfalska och en namnteckning är något som alla andra som sparat ner filen kan se, vilket talar för dig ju fler som laddar hem den.

Är du nöjd så är du nöjd.



Ja, hon sa det dagen därpå. Felicia och jag pluggar ihop men jag lärde känna henne när vi samarbetade på konventet på Diselverkstaden. Hon och tre vänner/kollegor/klasskompisar skrev och jag och min fotokollega, Simon (http://cookiedoughheaven.blogg.se/), fotograferade.

magazinesid9-16.pdf" rel="nofollow">http://www.innovativaunga.se/wp-content/uploads/2008/04/innovativamagazinesid9-16.pdf

2008-10-16 @ 17:26:19
URL: http://laddanerbilderna.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vad konstigt, länken verkar inte fungera. Aja, det är ganska dålig så spela roll

Postat av: Cicci

Herregud Micke, ska jag svara här eller på min blogg? Om det här ska bli en vana så får vi nog hitta en kompromiss, annars kommer jag spamma ditt översta inlägg



Svar på orientaliskt:

Oh nej, nej. I ettan är det vita väggar så jag la ut ett lakan över det bruna golvet. Sen var det bara att överexponera ;)

Gick inte helt lyckat ändå som du ser på den översta bilden men det är bara att göra och och göra rätt. Någon gång ska man väl få till det

2008-10-16 @ 17:34:36
URL: http://laddanerbilderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback