Lite allmänt foto sådär! :D

Ja, jag tänkte att jag lägger upp lite random bilder jag tagit under tidens gång, berättar lite om dem!

Bara så att du vet så blir bilderna större om du klickar på dem! :D (Men det visst du nog redan! :P)





Denna bild har jag bara för det typ inget att säga om.. ^^





Fire on Oil!

Denna har jag mer att snacka om..
Fick någon ide om att jag skulle fota eld så jag fyllde en liten metal skål med lite bensin som jag sedan skickade ut i bäcken och fotade lite... Korta exponeringstider, hyfsat höga bländartal.. Blixt var det inget snack om! :P Lågt iso.. Den korta exponeringstiden fick vattnet runt skålen att bli väldigt mörk, men eftersom ljuset från elden är ganska starkt så lyste det från lågan ändå! Gillar denna faktiskt! ^^






Denna bild tog jag när jag var i England med klassen... Bilden i sig är inte så speciell men Fy fan vad underbart det var att vara där... Vi vandrade omkring på dessa underbara, oändliga kullar en av dagarna och bara njöt av att leva!
Devils Dyke heter stället, kolla upp det om du är i England i närheten av Brighton! ^^





 

Jag vet inte vad som hände med mig där nere i England, men jag tyckte att det var jävligt skoj att fota fåglar! (Kan vara för att jag precis hade inhandlat ett zoom-objektiv 50-200mm VR!)






Tacka vet jag Svenska fåglar.. Jäklar vad vi rodde efter dessa små krabater för att få några bra bilder.. Inte lätt att få ullbollarna skarpa när de är i full rörelse 24/7!
Men några bilder blev det! ^^



Dagens lilla tanke som jag tänkte försöka få ut är att om du har kommit på en bra bild i ditt huvud så tycker i alla fall jag att det är väldigt viktigt att du verkligen kommer ut och försöker att förverkliga den bilden om du så måste åka många mil, stiga upp tidigt eller be din bästa kompis att ställa upp som modell! Jag menar, även om du inte lyckas med dendär bilden som du tänkte på när du åkte ut så kanske du får en hel del andra bilder som du gillar, eller också lär du dig något nyttigt på vägen... Eller i Bästa fall så får du till den där bilden, bilden som blir drömbilden, bilden som alla du känner berömmer...
Men bilder tar inte sig själva, så mitt Främsta fototips är detta:
UT OCH FOTA!


Kommentarer
Postat av: Maja

Tack vad snällt!! du får gärna ge mig tips ;)

2008-10-07 @ 23:27:14
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: Sara

Eldbilden och den med måsarna var riktigt snygga! :D De andra med iofs, men de 2 var ngt extra! ;)

2008-10-08 @ 00:26:30
URL: http://soerens.blogg.se/
Postat av: Din Felicia

Hej älsklingen! <3

Ville bara säga att du tar fantastiska bilder! och att jag är galet stolt över dig! <3

Tack för alla fina ord om mina noveller också! <3

Jag vet dock inte vad nästa ska handla om, det får vi se... spänannde spännande.. :P <3

ÄLSKAR DIG!

/Din

2008-10-08 @ 08:57:56
URL: http://feliciasnoveller.bloggagratis.se
Postat av: Sarah

fina bilder! tänkte bara fråga vilka objektiv du använder dig av?

2008-10-08 @ 10:40:58
URL: http://estailo.blogg.se/
Postat av: ida

Ja visst du har nog rätt. Men blir liksom inte lika kul när ljuset är dålig å bilden blir brusig på en gång. Så känsn det iaf. även om ja är helt nöjd med utomhusbilder. så vore de ju så skoj att få till fina bilder i sämre ljus. Men man får helt enkelt försöka lära sig så mycket som möjligt tills man har råd med en annan kamera:)

2008-10-08 @ 12:01:08
URL: http://www.idapersson.se
Postat av: allicen

Har bläddrat i instruktionsboken lite nu och jag fattar inte ett dugg mer för det :)

Därför har jag inget annat val än att min fotoskola önskning får bli en grundkurs för puckon!



Jag har ju iofs fått ur kameran ur kartongen, fått dit objektiv, batteri och minneskort samt har full koll på hur man startar kameran och tar av linsskyddet... men strax därefter någonstans befinner jag mig ;)

2008-10-09 @ 15:42:18
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Sandra

bilden från england var otroligt fin!

2008-10-09 @ 22:10:15
URL: http://luckysaturdayy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback