Lumpen...

Det är lite roligt, jag har börjat se fram emot att göra lumpen nu, jag tror verkligen att det skulle vara något för mig, en stor jävla utmaning.. Dock så gjorde jag misstaget att slinka in på det samtalsämnet med min käre farfar idag, som inte hade så mycket som ett enda gott minne från sin tjänstgöring. Vi satt och diskuterade det där fram och tillbaka hurvida det var en god erfarenhet och upplevelse.

Mina argument var att saker och ting har ändrats sedan har låg inne, att det antagligen inte var så hemskt och att jag trots allt näst intill valt att göra lumpen medan han var tvungen, jag menar det måste göra skillnad på helhetsintrycket. Hans argument var att det kom inget gott ur det hela och att jag inte visste eftersom jag inte gjort det, vilket han uppenbarligen hade rätt i eftersom jag inte har gjort lumpen än.

and
(bilden har inget med texten att göra)

Jag tror dock att det är en upplevelse som man inte gärna missar, bara vetskapen om att man klarat av det betyder nog mycket.. Alla som jag prata med om lumpen som är under 24-25 år har ändå gett ifrån sig en överhuvudtaget possetiv bild av det hela så det är defenitivt något jag ska göra... Gör man det inte nu, så kommer chansen aldrig åter..

Säg mig, du som har gjort lumpen, var det värt det eller ej?

Kommentarer
Postat av: Mr. T

Som du säger, gör du det inte nu så.. Ibland kan det blåsa kalla stormar, men då gäller det att bara bita ihop för innan dagen/veckan är slut så är du hemma i din säng igen. Och kan tänka tillbaka på det roliga. /T

2008-09-27 @ 10:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback