Överlevnad....

Jag fixade det!
Vi har haft ett redigt jävla överlevnadsdygn i skolan igår och natten till idag!
Med andra ord så har jag klarat mig utan mat från igår morse, ca 7 på morgonen till idag typ samma tid om man bortser från den maten vi hittade i skogen (fick ihop kantareller till ca 2dl svampsoppa)
Vi startade vid ca 9 måndag morgon och uppgiften var att bygga ett vindskydd där vi skulle spendera natten, fixa en ordentlig eldstad med reflektor för att få värme under natten, skaffa mat och en massa mer.

Behöver jag tillägga att det enda vi hade med oss var kläderna på kroppen, en kniv, en liten  yxa och en ask med lite småplock som krokar, lina, någon buljongtärning och så. Det var jag och min gode vän Niklas som genomförde detta tillsammans.

Vi beslutade oss för att bygga ett fristående skydd, d.v.s. inte mot någon sten eller liknande eftersom det då kan bli väldigt kallt på natten från stenen. Bilder på skyddet ska upp så fort jag tagit dem! ^^
Aja, ett skydd byggdes, svamp och lingon plockades, ett fiskeförsök påbörjades, eldstad fixades, ved samlades, nästan allt var klart innan natten föll. Själv tycker jag att vår insats var mycket god och att vi lyckades väl med vår uppgift.

Något som jag tänkte på under dygnet var att man klarar väldigt mycket även om man inte ätit något på väldigt länge, jag trodde att man skulle bli orkeslös och slö, men det blev jag ej, inte förrens långt in på natten. Natten var det jobbiga i det hela, det var då kylan kom. På något vis lyckades vi inte vinkla in värmen från vår brasa in i vindskyddet och det blev hemskt kallt där inne. Natten fick istället spenderas mestadels i en sittande och stående ställning.

Hur som helst så är man helt klar lite stolt nu efter att ha genomfört denna strapats, även om det inte låter så otroligt jobbig.

fire heart
(Bilden har väl inget direkt med överlevnadsdygnet att göra, men eftersom detta trots allt främst är en bildblogg där jag ska lägga ut mina bilder så får den vara med ändå ^^ .)

Kommentarer
Postat av: Mumari

Oj vilken läcker bild! Kanon :o)

2008-09-25 @ 10:17:46
URL: http://mumari.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback