Framtid

Praktiken är nu avklarad, en vecka på miljökontoret i Smedjebacken. Snart ett halvår kvar till studenten, nästan ett år tills att jag rycker in. Om 2 år så kommer jag att vara ”fri” än en gång, den stora frågan är bara, vad fan ska man göra då?

För att återkoppla lite, praktiken jag var på va en väldigt intressant upplevelse, fick vara med en man som hette Bo och se hur hans vardag såg ut, allt mellan bygglovsförfrågningar till djurskyddsärenden. Men är det något för mig, nej jag tror inte det. Jag vill kunna plugga ett max två år till och sedan få ett ganska bra jobb. Det känns nästan som en omöjlighet i dagens samhälle då det nästan alltid finns mycket mer kompetent personal till i princip alla jobb på marknaden.

Så med andra ord, har man inte vidareutbildat sig så känns det som ett ”mission impossible” att få ett schyst kneg. Såvida man inte har rätt kontakter. Sen kanske man får en annan syn på att plugga efter ett år ”ledigt” vad vet jag, men just nu är de ambitionerna låga.

Hur ska man få upp sin ambition? Ekorre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback